Pengikut

Halaman

Sabtu, 30 Mei 2009

Pertandingan Ratu Cantik Pondan 2


















Sepatah dua :
Khairul Bariah = sebaik-baik makhluk,
Khoiron Bariah = sejahat-jahat makhluk.

Semakin Bodoh

Hendak jidadikan cerita, suatu hari Rizal mengajak isterinya Jenet dan anaknya Fasha berkelah di tepi pantai. Rizal berjalan keseorangan di pantai dan Fasha bermain di tepi pantai. Tiba-tiba Fasha berlari tergesa-gesa mendapatkan ibunya, Jenet.
"Ibu, tadi saya lihat dada gadis-gadis disitu lebih besar dari ibu"
Ibunya berkata "Sssttttt, kalau Fasha nak tahu, semakin besar dadanya, semakin BODOH lah orangnya"
Setelah mendapat jawapan, Fasha meneruskan permainannya. Tak lama kemudian Fasha kembali sambil bertanya "Ibu, tadi Fasha lihat jejaka-jejaka disana, anunya lebih besar dari pada kepunyaan ayah?"
Ibu menjawab lagi "Sama juga tadi, semakin besar anunya, semakin BODOHlah orang itu !" Fasha meneruskan permainannya lagi. Beberapa ketika kemudian Fasha berlari mendapatkan ibunya dan berkata "Ibu, ibuuuu, tadi Fasha mengintai ayah bawa awek yang paling BODOH ke celah batu sana, tidak berapa lama kemudian ayah menjadi semakin BODOH....... BODOH....... BODOH.........BODOHHHHHHHHHH"

Sepatah dua :
Sebaik-baik ilmu untuk anak adalah kebenaran dan kejujuran

Dosa Meninggalkan Solat

Buat peringatan untuk kita yang sentiasa 'sibuk' /mencari alasan.... dan lain lain

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh,

Semua orang tahu bahawa kalau meninggalkan solat tu, adalah dosa besar, dan malahan lebih hina daripada khinzir.. Betapa hinanya kita kalau meninggalkan solat seperti yang dikisahkan pada zaman NabiMusa A. S.

Begini kisahnya... pada zaman Nabi Musa, ada seorang lelaki yang sudah berumahtangga , dia tak ada .. zuriat lalu, terdetik dalam hati dia (nazar), "kalau aku dapat anak, aku akan minum air kencing anjing hitam.

" Nak dijadikan cerita, Allah pun kurniakan isteri si lelaki tadi pun hamil dan melahirkan anak. Bila dah dapat anak, laki ni pun runsinglah... Dia dah nazar nak kena minum air kencing anjing hitam.

Syariat pada zaman Nabi Musa berbeza dengan syariat yang turun untuk umat Nabi Muhammad. kalau umat Nabi Muhammad, nazar benda yang haram, maka tak payah buat, tapi kena denda(dam) atau sedekah.. Tapi, kalau zaman Nabi Musa, barang siapa bernazar, walaupun haram, tetap kena laksanakan nazar tu.. lalu, si lelaki yg dapat anak tu, dengan susah hatinya, pun pegilah bertemu dengan Nabi-Allah Musa. Dan menceritakan apa yang terjadi ke atas dirinya.. lalu, Nabi Musa menjawab bahawa lelaki tu tidak payah minum air kencing anjing hitam, tapi akan minum air yang lebih hina dari air kencing anjing hitam. Nabi Musa perintahkan lelaki tersebut untuk pergi menadah air yang jatuh dari bumbung rumah orang yang meninggalkan sembahyang dan minum air tu. lalu, lelaki tu pun senang hati, menjalankan apa yang diperintahkan oleh Nabi Musa tadi...

Lihat.. betapa hinanya orang yang meninggalkan solat, sampai dikatakan air yg jatuh dari bumbung rumah dia, lebih hina dari air kencing anjing hitam.. Itu baru air bumbung rumah, belum air tangan lagi..

Menyentuh bab air tangan ni, selalu kita suka makan masakan ibu, isteri kita. Jadi, kepada muslimat sekalian, peliharalah solat , sebab kalau meninggalkan solat (kalau tak uzur), air tangan akan menitik ke dalam basuhan makanan, nasi, dan sebagainya.. anak-anak, suami pulak yang akan makan makanan yg dimasak. takkan nak biarkan suami dan anak-anak gelap hati minum air tangan orang tinggalkan solat..

tak gamakkan? tapi.. lain pulak halnya dengan kita ni.. pagi petang.. mamak!! teh tarik satu, roti canai satu.. ada pulak segelintir tukang masak yang tak solat.. kita pun makan bekas air tangan dia.. gelap lah hati kita.. sebab tu liat nak buat kerja-kerja yang baik. Berhati-hatilah apa yang kita makan... betapa beratnya amalan solat ni, hatta Allah syariatkan solat kepada Nabi Muhammad melalui Isra' Mikraj, sedangkan kewajipan-kewajipan lain memadai diutus melalui Jibril a. s.

Ketika saat Rasulullah nazak, sempat baginda berpesan kepada Saidina Ali (dan untuk umat Islam) ,

"As-solah as Solah wa amalakat aimanukum." maknanya,"Solat, solat jangan sekali kamu abaikan dan peliharalah orang-orang yang lemah di bawah tanggunganmu."

Sepatah Dua:

Jadi, sama-samalah kita pelihara solat kita, dari segi zahir & batinnya, kerana amalan solatlah amalan yg mula-mula akan ditimbang di neraca Mizan kelak...

Jumaat, 29 Mei 2009

Rogol beramai-ramai - Binatang Sungguh





Sepatah dua :
Makluk yang hampir berjaya membuatkan kaum kafir menemui
Rasullullah ketika bersembunyi di Gua Hira. Lalu Allah
memerintahkan labah-labah dan burung merpati membuat
sarang di pintu gua seolah-olah gua itu sudah lama tidak dikunjungi.

Spoiler Terbaru di Pasaran











Sepatah dua :
Anda berani. Cubalah.

Dibaham Singa

video

Sepatah dua :
Teringat satu cerita.

Rizal seorang yang selalu ponteng sembahyang dan setiap
hari jumaat, ketika orang sembahyang jumaat, Rizal akan
masuk kehutan seorang diri kerana tidak mahu sembahyang.
Hendak dijadikan cerita, pada hari tersebut, Rizal terserempak
dengan seekor singa yang kelaparan. Singa tersebut terus
mengejar Rizal dan dapat menangkapnya. Ketika singa sudah
bersedia untuk bersarapankan Rizal, Rizal terus berdoa untuk
pertama kalinya "Ya Allah. Selamatkanlah aku. Aku berjanji
selepas ini aku tidak akan ponteng sembahyang lagi. Kau
jadikanlah singa ini, singa yang baik" Doa Rizal.
Tiba-tiba petir berdentum dan singa terpaku dan mendongak
ke langit. Tiba-tiba singa itu mengangkat kedua tangannya
untuk berdoa "Allah hummaba riklana fimarozaktana wakina
azabannar" Doa rizal dimakburkan, singa yang baik akan
membaca doa sebelum makam.

Bilik Bedah HUSM 2












Sepatah dua :
Selepas roh keluar dari badan seseorang, jasadnya
tetap boleh merasakan kesakitan, malah lebih
sensitif lagi dari biasa.

Khamis, 28 Mei 2009

Pabila Artis Lelaki Negara Barat jadi Perempuan





















Sepatah dua :
Kita harus bersyukur dengan jantina yang telah
ditentukan oleh Allah kepada kita. Adalah berdosa
besar jika kita mengubahnya.